نوشته شده در 14 آذر 1402، ساعت 05:34

مدیریت زمان

مدیریت زمان
خلاصه مطلب

پیامد های عدم مدیریت زمان چیست؟ برنامه ریزی درسی با چه روشی اثر گزار است؟

هدف از این مقاله بررسی پیامد های عدم مدیریت زمان و نحوه درست برنامه ریزی است.

شناخت زمان و ویژگی های آن قبل از برنامه ریزی بسیار حایز اهمیت می باشد.

غالبا اکثر افراد بدون شناخت زمان و ویژگی های شخصیتی سراغ برنامه ریزی می روند که طبیعتا فرد بدون ارزیابی درست نتیجه ی دلخواه را نمی گیرد.

 

الف: پیامد های عدم مدیریت زمان

1: احساس فشار و استرس

2: انگیزش کمتر برای انجام تکالیف

3: حواس پرتی

4: اخلال در روابط میان فردی

5: خودسرزنش گری

6: ناکارآمدی

ب: راهبرد موثر در برنامه ریزی

الف-رفتار ارزیابی زمان

مهمترین عامل در برنامه ریزی آگاهی از اینجا و اکنون، گذشته و آینده است.

با نگرش کامل از زمان و نحوه گذران آن، فرد تکالیف و مسؤلیت های خود را راحت تر می پذیرد و همچنین با محدودیت ها بهتر کنار می آید.

 

ب- رفتار برنامه ریز:

فرد با استفاده از مهارت های هدف گزاری ، اولویت بندی و دیلی لیست (Daily list) در برنامه ریزی استفاده موثر تری از زمان دارد.

همچنین استفاده از خودپایشی در نحوه صحیح برنامه ریزی بسیار کارآمد می باشد.

 

پ- رفتار نظارتی:

با کنترل و بررسی مداوم برنامه و همچنین گرفتن بازخورد از دیگران، نقاط قوت و ضعف شخص در برنامه ریزی  مشخص می شود.

 

و همچنین،  می توانید برای گرفتن مشاوره و راهنمایی در حوزه تحصیلی با شماره ی 09910776675 تماس برقرار کنید.

 

همواره، مشاور مجموعه آموزشی پژوهشگران در خدمت شما است.

مدیریت زمان

ویراستار مدرسه
14 آذر 1402، ساعت 05:34۲۰ دقیقه مطالعه
مدیریت زمان
خلاصه مطلب

پیامد های عدم مدیریت زمان چیست؟ برنامه ریزی درسی با چه روشی اثر گزار است؟

هدف از این مقاله بررسی پیامد های عدم مدیریت زمان و نحوه درست برنامه ریزی است.

شناخت زمان و ویژگی های آن قبل از برنامه ریزی بسیار حایز اهمیت می باشد.

غالبا اکثر افراد بدون شناخت زمان و ویژگی های شخصیتی سراغ برنامه ریزی می روند که طبیعتا فرد بدون ارزیابی درست نتیجه ی دلخواه را نمی گیرد.

 

الف: پیامد های عدم مدیریت زمان

1: احساس فشار و استرس

2: انگیزش کمتر برای انجام تکالیف

3: حواس پرتی

4: اخلال در روابط میان فردی

5: خودسرزنش گری

6: ناکارآمدی

ب: راهبرد موثر در برنامه ریزی

الف-رفتار ارزیابی زمان

مهمترین عامل در برنامه ریزی آگاهی از اینجا و اکنون، گذشته و آینده است.

با نگرش کامل از زمان و نحوه گذران آن، فرد تکالیف و مسؤلیت های خود را راحت تر می پذیرد و همچنین با محدودیت ها بهتر کنار می آید.

 

ب- رفتار برنامه ریز:

فرد با استفاده از مهارت های هدف گزاری ، اولویت بندی و دیلی لیست (Daily list) در برنامه ریزی استفاده موثر تری از زمان دارد.

همچنین استفاده از خودپایشی در نحوه صحیح برنامه ریزی بسیار کارآمد می باشد.

 

پ- رفتار نظارتی:

با کنترل و بررسی مداوم برنامه و همچنین گرفتن بازخورد از دیگران، نقاط قوت و ضعف شخص در برنامه ریزی  مشخص می شود.

 

و همچنین،  می توانید برای گرفتن مشاوره و راهنمایی در حوزه تحصیلی با شماره ی 09910776675 تماس برقرار کنید.

 

همواره، مشاور مجموعه آموزشی پژوهشگران در خدمت شما است.