نوشته شده در 8 خرداد 1402، ساعت 06:45

مهارت فردی چیست؟چرا باید بهش اهمیت بدیم؟

مهارت فردی چیست؟چرا باید بهش اهمیت بدیم؟
خلاصه مطلب

توی این مقاله براتون توضیح میدم که چرا مهارت فردی مهم هستش و اصن مهارت فردی چی هست.

چه کمکی به ما و چه اثری روی تعاملات ما با اجتماع داره.

و چه تاثیری رو مخاطب خواهد داشت.

و.........

(انواع مهارت های فردی)

مهارت رهبری

مسئولیت انجام یک پروژه را بر عهده داشته باشید، مهارت‌های رهبری را که شامل انگیزه دادن به سایر افراد گر یک رهبر از اعتماد به نفس بالایی برخوردار است و مهارت‌های بین فردی قوی دارد. این افراد باید بدانند

که چگونه شخصیت‌های مختلفی که تیم آن‌ها را تشکیل می‌دهند، مدیریت کنند و مسئولیت پروژه‌هایی را که بر عهده می‌گیرند (رهبری می‌کنند) بپذیرند.

 

مهارت سازمانی

مهارت‌های سازمانی شامل سازماندهی زمان، وظایف تیم و برنامه‌های شما است.

مهارت‌های سازمانی قوی قابل انتقال هستند و صرف نظر از ماهیت کار به موفقیت شما نیز کمک خواهد کرد.

 

خلاقیت

یک کسب و کار بدون به کارگیری خلاقیت توانایی رشد و پیشرفت را ندارد.

خلاقیت برای هر شغلی که مواد داخلی یا خارجی تولید می‌کند مهم است. در واقع، فردی که بتواند توانایی به چالش کشیدن وضعیت موجود و ارائه ایده‌های جدید را داشته باشد برای کارفرمایان بسیار ارزشمند است.

 

قابل اعتماد بودن

مسئولیت‌پذیر بودن به این معناست که بدانیدر سرکار چه انتظاراتی از شما دارند و به همین جهت کار و وظایف خود را به عهده بگیرید حتی اگر دچار مشکل شدید. قابل اعتماد بودن و مسئولیت‌پذیر بودن از دیگر ویژگی‌های رفتاری هستند که برای کارفرمایان از اهمیت بالایی برخورداند.

 

انعطاف پذیری و سازگاری

  امکان رفتن به محیط‌های جدید، یادگیری‌ فناوری‌های جدید و فرایندهای جدید برای کسب اطلاعات بیشتر و بروز تر.

 

تفکر انتقادی

تفکر انتقادی شامل داشتن یک رویکرد تحلیلی برای حل مشکلات است. تفکر انتقادی قوی نه تنها به شما کمک می‌کند وظایف محول شده را به طور موثر انجام دهید، بلکه کمک می‌کند تا روش‌های موثرتری برای انجام کارها و وظایف، هم در زمان حال و هم در زمان آینده پیدا کنید.

 

مهارت تعامل و ارتباطات

داشتن ارتباطات قوی می‌تواند تا حد بسیاری زندگی را برای شما و افراد نزدیک شما آسان کند. تعامل و برقراری ارتباط یک رابطه دو طرفه است. بنابراین مهارت‌هایی مانند خوب گوش دادن، پرسیدن سوالات مناسب و حفظ زبان بدن همگی زیرشاخه مهارت‌های ارتباطاتی قرار می‌گیرند.

 

 

مهارت فردی چیست؟چرا باید بهش اهمیت بدیم؟

ویراستار مدرسه
8 خرداد 1402، ساعت 06:45۲۰ دقیقه مطالعه
مهارت فردی چیست؟چرا باید بهش اهمیت بدیم؟
خلاصه مطلب

توی این مقاله براتون توضیح میدم که چرا مهارت فردی مهم هستش و اصن مهارت فردی چی هست.

چه کمکی به ما و چه اثری روی تعاملات ما با اجتماع داره.

و چه تاثیری رو مخاطب خواهد داشت.

و.........

(انواع مهارت های فردی)

مهارت رهبری

مسئولیت انجام یک پروژه را بر عهده داشته باشید، مهارت‌های رهبری را که شامل انگیزه دادن به سایر افراد گر یک رهبر از اعتماد به نفس بالایی برخوردار است و مهارت‌های بین فردی قوی دارد. این افراد باید بدانند

که چگونه شخصیت‌های مختلفی که تیم آن‌ها را تشکیل می‌دهند، مدیریت کنند و مسئولیت پروژه‌هایی را که بر عهده می‌گیرند (رهبری می‌کنند) بپذیرند.

 

مهارت سازمانی

مهارت‌های سازمانی شامل سازماندهی زمان، وظایف تیم و برنامه‌های شما است.

مهارت‌های سازمانی قوی قابل انتقال هستند و صرف نظر از ماهیت کار به موفقیت شما نیز کمک خواهد کرد.

 

خلاقیت

یک کسب و کار بدون به کارگیری خلاقیت توانایی رشد و پیشرفت را ندارد.

خلاقیت برای هر شغلی که مواد داخلی یا خارجی تولید می‌کند مهم است. در واقع، فردی که بتواند توانایی به چالش کشیدن وضعیت موجود و ارائه ایده‌های جدید را داشته باشد برای کارفرمایان بسیار ارزشمند است.

 

قابل اعتماد بودن

مسئولیت‌پذیر بودن به این معناست که بدانیدر سرکار چه انتظاراتی از شما دارند و به همین جهت کار و وظایف خود را به عهده بگیرید حتی اگر دچار مشکل شدید. قابل اعتماد بودن و مسئولیت‌پذیر بودن از دیگر ویژگی‌های رفتاری هستند که برای کارفرمایان از اهمیت بالایی برخورداند.

 

انعطاف پذیری و سازگاری

  امکان رفتن به محیط‌های جدید، یادگیری‌ فناوری‌های جدید و فرایندهای جدید برای کسب اطلاعات بیشتر و بروز تر.

 

تفکر انتقادی

تفکر انتقادی شامل داشتن یک رویکرد تحلیلی برای حل مشکلات است. تفکر انتقادی قوی نه تنها به شما کمک می‌کند وظایف محول شده را به طور موثر انجام دهید، بلکه کمک می‌کند تا روش‌های موثرتری برای انجام کارها و وظایف، هم در زمان حال و هم در زمان آینده پیدا کنید.

 

مهارت تعامل و ارتباطات

داشتن ارتباطات قوی می‌تواند تا حد بسیاری زندگی را برای شما و افراد نزدیک شما آسان کند. تعامل و برقراری ارتباط یک رابطه دو طرفه است. بنابراین مهارت‌هایی مانند خوب گوش دادن، پرسیدن سوالات مناسب و حفظ زبان بدن همگی زیرشاخه مهارت‌های ارتباطاتی قرار می‌گیرند.